Web 2.0 – Nový štandard či reklamný termín?

Dnes som tak uvažoval nad tým čo je to vlastne to čarovné slovíčko Web 2.0. Je to len reklamná hračka v rukách šikovných reklamných manažérov? Alebo je to naozaj nový štandard používania webu?

Web 2.0 design

Keď sa na Web 2.0 pozrieme po dizajnérskej stránke. Tak sa poväčšinou vyznačuje pestrými farbam. Poprípade módnymi grafickými odleksami. A ešte jednu vec má dosť veľa projektov spoločné. Možno ste si to ani neuvedomili možno hej. Ale mnoho týchto Web 2.0 projektov má v názve čarovné slovíčko Beta. Aj keď neviem či tu plní zrovna oznamovaciu funkciu verzie aplikácie. Pretože keď sa pozriete na taký Gmail. Tak ten je ešte stále Beta. A to už je medzi nami nejaký ten rôčik. Takže u Gmailu sa o web 2.0 hovoriť ani nedá. Ono to slovíčko Beta mi pripadá ako marketingový ťah manažérov. Poďme sa teraz pozrieť ale  na Web 2.0 s pohľadu funkčnosti.

Web 2.0 Funkcie webov

Ak sa pozrieme na Web 2.0  s  pohľadu funkčnosti tak je to predsa len trochu iná kávička. Web 1.0 teda klasické html a iné weby len sprostredkúvajú obsah a vy nemáte možnosť nijako do tohto obsahu zasahovať. Avšak u Web 2.0 webov je situácia diametrálne odlišná. Web2  aplikácia vás priam pozýva tvoriť jej obsah. Áno u Web 2.0 aplikácií ste to práve vy kto spolurozhoduje o obsahu. Veľmi známym príkladom Web 2.0 aplikácie sú spravodajské serveri ako napríklad Digg, alebo Vybrali.sme.sk poprípade české Linkuj.cz. Potom nasledujú rôzne komunitné služby. Pri niektorých aplikáciách len s úžasom otvárate ústa, čo všetko sú ľudia schopný natlačiť do prehliadača. Takže čo sa funkcionality týka jedná sa naozaj o nový štandard webu.

Aké sú moje naj Web 2.0 služby?

Yourspins.com Toto je služba kde dostanete jedinečnú možnosť zremixovať si pesničku z ich databázy podľa vlastného vkusu. A poviem vám , že je to služba veľmi vydarená. Celé remixovanie sa deje v jedinej flashovej aplikácií ale zato riadne premakanej. A tak isto interpreti ktorý ponúkli svoje pesničky na remixovanie nie su žiadne béčka. Stačí spomenúť napríklad Coldcut, Moby, poprípade Erasure.

Stickam.com O tejto zoznamke som svojho času písal na inet.sk recenziu. Ono je to skutočne celkom ojedinelý chatovací server. Počíta sa na ňom totiž s tým, že ten kto sa tam zaregistruje vlastní webkamerku. A tak priamo vidíte s kým máte tú česť. A nik sa tam neschováva za nič nehovoriaci  nick.  To sa mi na Stickam strašne páči. Ak  sa vám človek nepozdáva prosto s ním nezačnete komunikovať. Zato som si tam našiel  pár dobrých kamošov.

YouTube.com No samozrejme v mojom zozname nesmie chýbať ani najznámejší server na zdieľanie videa YouTube, ktorý bol nedávno odkúpený Googlom. Ja len strašne dúfam, že Google túto perfektnú slubu nepokazí. Pretože YouTube je dosť jedinečná komunita ľudí a človek sa tam vždy na niečom pobaví.

A čo vy ste zástancami Web 2.0 aplikácií? Ak áno aké z nich používate? Rád by som vedel aký je váš názor na Web 2.0. Je to podľa vás len módna vlna alebo je to nový štandard webu?

1 názor na “Web 2.0 – Nový štandard či reklamný termín?

  1. Spätné upozornenie: vybrali.sme.sk

Nie je možné pridávať komentáre.