Tri druhy SPAMu :D

 Dnes som tak uvažoval nad tým ako by sa dal kategorizovať SPAM. A prišiel som na to, že máme vzásade tri druhy spamu a možno si to ani neuvedomujeme. Nuž a aké su tie tri druhy?

SPAM mailový

Tento živočíšny druh SPAMu pozná hádam každý. Môžeme ho nájsť v menších alebo väčších množstvách v našich e-mailových schránkach. Je neskutočne otravný. A nepozornosť a jeho následné premnoženie môže mať za následok zadanie známeho format c: v tom lepšom prípade zmenu mailového konta.

SPAM komentárový

Tento druh spamu poznajú hlavne bloggeri. Boj proti nemu je ťažký a zdĺhavý. Existujú rôzne metódy boja proti tomuto škodcovi. Od rôznych pluginov ako Captcha, Spam karma alebo Akismet spam až po moderovanie komentárov. Pri nešikovnom nastavení CMS sa tento spam stáva zároveň spamom mailovým, keďze cms posiela každú notifikáciu o akomkoľvek komentári na e-mail.

SPAM Letákový

Teraz trocha odbočíme od IT ale veru aj taký leták je svojim spôsobom SPAM. Veď cenové ponuky od rôznych hyper a s supermarketov zapĺňajú naše schránky skoro denne a mám dojem, že čím ďalej v tým väčších množstvách. Boj proti tomuto SPAMu je skoro nemožný. To by sme museli likvidovať fyzicky všetkých spamerov alias roznášačov letáčikov a to sa veru nerobí.

Takže vidíte SPAMu je okolo nás dosť. Pre mňa najotravnejšie druhy sú dva posledne spomenuté. Ale ak ste našli ešte nejaký iný druh SPAMu nech sa páči vyjadrite sa v komentároch. Budem sa tešiť.

2 názory na “Tri druhy SPAMu :D

  1. Zabudol si este na telemarketing …. resp. tych dobrakov ktory vyvolavaju s predajom akcii alebo nejakej formy reklamy

  2. Billboardy kam sa len pozrieš… v podstate všetky reklamy. Možno si povieš, že to predsa spam nie je, ale uvažujme:

    – spam=nevyžiadaná správa; je celkom možné, že niekoho spam zaujme (napríklad cenová ponuka v letáku)
    – reklama=nevyžiadaná správa; tiež obťažuje a tiež sú ľudia, ktorí ju berú v dobrom.

    Problém vidím v tom, že sme si už zvykli reklamu tolerovať. Napríklad reklamu na tomto blogu. Samozrejme, zaráva blogerovi, aby si mohol minimálne zaplatiť doménu, ale my o ňu nemáme záujem. Zobrazila sa nám. Videli sme ju. Stratili sme s ňou čas.

    Teda reklama=spam. Toto je môj názor. Ale pozor, netvrdím, že spam=reklama, to nie.

Nie je možné pridávať komentáre.