Kto zastane na prechode skôr ? Tatrovka alebo Jeep nejakého frajera ?

Dnes som tak ráno cestou do práce uvažoval nad rôznymi povahami vodičov. V tom zmysle, kto vám dá skôr prednosť na prechode pre chodcov. Moja osobná skúsenosť je nasledovná. Je jasné, že namachrovaný frajer v limuzíne prípadne teréniaku na nejakú prednosť z vysoka kašle. Teda samozrejme česť výnimkám. Ale čo je prekvapujúce, a stále ma to dosť šokuje je fakt, že zastavia práve také vozidlá, ktoré by vďaka nákladu mohli mať niekedy naozaj dosť problém ubrzdiť na tých pár metroch. Myslím tým vodičov plne naložených Tatroviek , ktoré v Stupave chodia na stavby, a iných stavebných strojov, prípadne kamiónov. S takýmito šoférmi mám len kladnú skúsenosť. A čo vy, ako je to vo vašom prípade, kto vám zastane na prechode skôr ? Plne naložená Tatra, alebo namachrovaný fešáčik v teréniaku ?

5 názorov na “Kto zastane na prechode skôr ? Tatrovka alebo Jeep nejakého frajera ?

  1. Ahojte..no mňa dnes skoro prešla jedna kráska rovno na prechode..
    Situácia vyzerala asi takto: prechod pred Justičákom, ranná hodina, dopravná špička, plno áut pred ňou aj za ňou.
    Nejaký pán jej ledva uhol tým, že na prechode pridal, vodička zastala v polke prechodu. Ja ako chodec za ním som vkračovala na prechod s tým, že teda stála a mali sme aj aký taký očný kontakt, kde som si overila, že ma vidí..tak som ju obchádzala, a ona úplne nervózna, rozhadzovala rukami a rozčuľovala sa za tým volantom, ako si to dovoľujem, -asi liezť jej do cesty?-netuším..
    Potom ešte dala dolu okno a začala po mne kričať, že som blonďavá neviem čo (vulgarizmy), (čo mimochodom nie je pravda, mám hnedé vlasy, a len ma to utvrdilo, ako súrne daná vodička potrebuje nielen psychologické, ale aj očné vyšetrenie). Na čo sa ma zastal iný chodec, čo bol svedok všetkého tohoto z chodníka.. Vodička zaradila rýchlosť a „odžíhala“ si to preč..v tomto konkrétnom prípade šlo asi o vzdialenosť 5 metrov, po ktorých musela zase stáť pre už spomínanú dopravnú špičku a červenú na semafore..
    Ja ako vodič zastavujem vždy, keď sa dá, ale zase súhlasím s názorom, že napr ak nejde žiadne auto za mnou, prejdem, ak tým chodca neohrozím, lebo za mnou široko-ďaľeko nikto nie je..a tiež súhlasím s názorom, že si treba dávať pozor ako vpredu, (chodci), tak vzadu (ne-brzdiace autá)..
    A keď som v pozícii chodec, tiež pre mňa platí, že život je mi prednejší ako nejaké pravidlo.. No niekedy, ako ste si práve prečítali, ani to nestačí..:

  2. A čo tak sa zamyslieť aj z druhej strany ? Veľa krát sa mi stalo že chodci lezú na prechod ( aj keď majú červenú )ako sa im chce. Je rozdiel ked stoja na prechode viacerý ľudia ako keď tam je jeden človek. Ja napríklad na prechode pustím chodcov ale ak tam je jeden človek a za mnou nejde žiadne auto tak prečo by som mal zastavovať. Nedávno som išiel po dvojprúdovke v BA, a na druhej strane vliezol dedo na prechod bez toho aby sa poriadne pozrel či vôbec niečo ide. Predo mnou zabrzdilo auto na poslednú chvíľu a už som bol v ňom( mal som 2 metre odstup a fešákovi svietilo jedno brzd. svetlo ), dedo si prešiel s úsmevom na tvári na druhú stranu. Niekedy si vodiči neuvedomujú následky a sú prehnane ohľaduplný aj za cenu že za nimi idúce auto nemusí dobrzdiť.

  3. Na tie výrazy asi chodí do škôlky:)

    Podľa mňa ani tak nezáleží od šoféra, ale od osoby na prechode. Keď je tam nejaká pekná bloncka, tak zastaví každý. Tiež zastavujem:)

  4. No, skôr zastane profesionálny vodič (a.k.a. šofér z povolania), čo týpci v drahých autách určite nebudú. Za to záleží však aj v akej geografickej polohe sa snažíš prísť tejto záludnosti na kĺb. U nás doma ma sú schopní niektorí vodiči prejsť aj v strede prechodu pre chodcov, za to tu, v Prahe, sa častokrát stačí len na vodiča pozrieť a začína brzdiť (včera šlo asi 5 áut za sebou, síce ma nepustili, ale ten posledný sa mi gestom ospravedlnil :)).

    BTW, kam ty, Braňo, chodíš na tie výrazy – „namachrovaný“? 😀

  5. Jeep zastane podľa toho ako je naladená tá „krkovička“ čo v nej sedí.

Nie je možné pridávať komentáre.