TS: Čo o nás vypovedá „LIKE“?

RulezzlogoBratislava, 14. novembra 2013 – Páči sa vám niečo? Dáte tomu LIKE. Súhlasíte s názorom priateľa? LIKE!. Lajkovanie sa stalo súčasťou našich životov. Lajkujeme všetko, čo sa nám páči a neraz aj to, čo sa nám nepáči. Na prvý pohľad nevinný LIKE o nás povie viac, ako by sme si mysleli.

Na Facebooku snáď nie je jednoduchšia aktivita, ako dať niekomu alebo niečomu LIKE. Väčšina z nás to robí úplne spontánne, bez toho, aby sme sa nad tým hlbšie zamýšľali. No takýto obyčajný LIKE vie o nás povedať omnoho viac, ako by sme si mysleli.

Začali sme zdieľať intímnejšie informácie, ako by chceli naši „Facebook priatelia“ vedieť. Ale keď to lajkli, nadobúdame dojem, že sme práve zverejnili zaujímavú informáciu. Lajkujeme statusy o tom, že nás trápi chudoba, súcítime lajkom s priateľmi, ktorí sa podelili o rodinnú tragédiu či stratu domáceho miláčika. Pravdou však je, že žiadnym lajkom situáciu nevyriešime. No na druhej strane, práve takéto správanie na Facebooku praje marketérom a naše lajky sa stávajú neraz cennejšími informáciami, ako z ktoréhokoľvek prieskumu.

Existuje niekoľko prípadových štúdií, ktoré dokazujú, že práve z lajkovania vedia získať marketéri užitočné informácie na porovnávanie výkonov stránok či pochopiť zloženie fanúšikov na Facebooku. Trendy sa menia a to, čo sa fanúšikom Facebooku páči dnes, s najväčšou pravdepodobnosťou nebude platiť o rok. „Lajkovanie nám denne pomáha odhaľovať zaujímavé trendy nielen na Facebooku, ale aj v spoločnosti celkovo,“ hovorí Josef Šlerka, Managing Director v spoločnosti Ataxo Interactive.

Akú budúcnosť má lajkovanie v našich životoch a ako z neho vedia marketéri vyťažiť? Čo je trendom zajtrajška a prečo sa darí niektorým Facebook stránkam viac ako iným? Aj na tieto otázky odpovie už 3. decembra špecialista na Facebook, Josef Šlerka, na odbornej konferencii InternetRulezz 2013 – All about Facebook.