Recenzia: Sony Walkman NWZ-A864

V posledných pár týždňoch sa mi dostal do rúk veľmi zaujímavý model Walkmanu od Sony. Ponúka veľký dotykový LCD displej a Bluetooth. Ako obstojí medzi konkurenciou?

Jednoduchý design

Na trhu je dostupný v čiernej a bielej farbe ale len v 8GB verzii. Mne sa do rúk dostala biela 8GB verzia.

No prejdime k designu zariadenia. Prednej strane dominuje LCD dotykový displej s uhlopriečkou 2,8″. Pod displejom nájdeme zaoblené tlačidlo Home ktoré nás odkazuje do hlavnej ponuky. Vedľa neho nájdeme vygravírované logo Walkman.Na zadnej strane nájdeme ďaľšie, len o dosť väčšie logo Walkman, pod ním už len klasickú továrenskú nálepku. Audio konektor aj systémový port hľadajte na spodnej strane. Prenos zvuku je riešený klasicky cez 3,5 mm konektor, systémový port bohužiaľ nie je ani typu microUSB ani miniUSB, ale špecifický továrenský port od Sony.Na bočnej strane nájdeme najväčšie množstvo tlačidiel. Mimo klasického play/pause forward atď. tu nájdeme aj posuvné tlačidlo Hold, ktoré hojne využijete hlavne pri nosení Walkmana vo vrecku.

Hudba je hra!

Myslíte si že prehrávač hudby je v dnešnej dobe „chytrých“ mobilov už nepotrebný kus hardwaru? Tak to sa mýlite! Walkman vám totižto ponúkne funkcie o ktorých sa väčšine mobilov ani nesníva! Počuli ste už o funkcii SensMe™? SensMe vám hudbu rozdelí do desiatich kategórií, či už podľa nálady alebo dennej doby. Zaujímavé u tejto funkcie je jej rýchlosť. Analýza a zaradenie zhruba 60 skladieb mi pri teste zabralo zhruba minútu.

No ale aby som nejako dokorčuľoval späť k hudobným možnostiam. Samozrejmosťou je equalizér. K dispozícii sú štyri už prednastavené a dva ktoré si môžete podľa ľubovôle nastaviť. Prehrávač samozrejme nezostal ochudobnený ani o možnosť priestorového zvuku. Prehrávač vie napodobiť živé predstavenie, arénu, klub a štúdio. Úplne najzaujímavejšou funkciou se pre mňa nakoniec stal karaoke mód. Pri jeho zapnutí prehrávač stlmí spev a nechá spievať vás a vašich kamarátov.

A ako sa vlastne počúva?

K Walkmanu výrobca dodáva špuntové slúchatká. Sú samozrejme ladené k farbe zariadenia, tzn. k bielemu Walkmanu som dostal aj biele slúchadlá. Pri prvom počúvaní s nimi budete určite na výsosť spokojný ale pri porovnávaní s niektorými vyššími modelmi si všimnite pár neduhov. Hlavne horšie podanie bás a dosť neprirodzený zvuk pri sledovaní filmov.Veľmi sa mi páčila prehrávacia obrazovka, na ktorej nájdete mimo tlačidiel play aťd. aj text piesní a pokiaľ je dostupný aj foto albumu z ktorého song pochádza.

Pozrieme si film?

Walkman samozrejme dokáže prehrávať aj videá. U neho ale budete mať dosť často problém s veľkosťou pamäte. 8GB je predsa len na ukladanie filmov dosť málo. Prehrávač podporuje video formáty  H.264, MPEG-4, WMW 9. K programu sa nedodáva bohužiaľ žiadny konverzný software, čo môže byť problém hlavne ak je prehrávač používa menej skúsený používateľ.

Len krátko sa zmienim ešte o možnosti prezerať fotografie. Prehrávač podporuje len formát JPEG. Prezerač fotiek je vyriešený veľmi klasicky. Fotky posúvate posunutím prstu cez displej. Trošku ma zamrzela absencia možnosti zapnúť si slideshow.

Pošli mi to!

Ako už bolo vyššie zmienené, prehrávač disponuje funkciou Bluetooth. Funkcia funguje len na prenos dát z ostatných mobilných zariadení. Prenos z počítača mi neustále vypisoval chybu. Takisto cez Bluetooth nie je možné pripojiť bezdrôtový headset.

Záver

U tohto prehrávača je celkové hodnotenie dosť problém. To hlavné načo prehrávač slúži, teda prehrávanie hudby zvláda prehrávač na výbornú, horšie už je prehrávanie filmov a celková vybavenosť. Veľkou škodou je absencia slotu pre pamäťové karty a mierna neprehľadnosť menu. Každý kto uvažuje o kúpe, by si mal položiť otázku či by si radšej za tú cenu nemal radšej kúpiť nejaký smatphone s Androidom.

Cena sa pohybuje okolo 140 Eur.

2 názory na “Recenzia: Sony Walkman NWZ-A864

1. Bluetooth nefunguje s headsetom? Takze ak mam bezdrotove sluchadla od Sony tak ich nepripojim a nebudem cez ne pocuvat hudbu? Tak toto je dobra somarina od Sony a v podstate podobne ako cena tento prehravac zabija. A sledovat film na takomto displeji? No dakujem ale nie…

Nie je možné pridávať komentáre.