Recenzia: SONY Bravia ZX1 40 palcová kráska

V týchto dňoch som na testovanie obdržal televízor SONY BRAVIA ZX1. A my sa naň môžeme teraz spoločne pozrieť.

Dizajn a výbavička, alebo čo všetko k tomu pripojím

SONY Bravia ZX1 sa skladá z dvoch častí. Prvou je samotná 40 palcová obrazovka, ktorá je tenká neskutčných 9mm. Ďalej je súčasťou televízora samostatný tuner, ktorý s televízorom bezdrátovo komunikuje. Na prednom paneli tunera sa pod elegantným sklom nachádza USB port pre prehrávanie fotografií a prípadne aj videí. Ďalej tu máme kurzorové tlačidlá hore, dole doprava a doľava. Potvrdzovacie tlačidlo a tlačidlo home. Tieto tlačidlá však môžeme nechať nedotknuté, keďže máme k dispozícii diaľkový ovladač.

DSC_0070

Predná strana tunera

Na zadnej strane tunera sa nachádza slušná zásoba najrôznejšich vstupov. Nájdeme tu napríklad 3x HDMI 1xSCART 1xVGA , Composite vstup a samozrejme vstup klasickej antény. Ako vidno zariadenie je pripravené naozaj na všetky možné vstupy vrátane VGA ak ho mienite použiť ako statočne veľký LCD monitor. Avšak obávam sa, že v takom, prípade by som musel mať PC najmenej 3m od TV. Takže čo sa dizajnu a výbavy týka, niet čo tomuto modelu vytknúť.

DSC_0076

Zásoba rôznych vstupov je solídna

Nastavenia

Nastavení obsahuje SONY Bravia ZX1 naozaj požehnane. Najviac ma okrem klasických nastavení ako je nastavenie či chcem mať režim obrazovky Wide Screen, klasické 4:3 ma celkom zaujalo nastavenie podania farieb. Môžeme si vybrať či chceme takzvané filmové farby, štandardné farby, alebo živé farby. Samozrejme som volil možnosť živých farieb, keďže pri nich vyzerá tv obraz najlepšie.

DSC_0001

40 palcová obrazovka

DSC_0080

Nádherne tenká TV aj fotoaparát mal problém

Zaujímavosťou tohto modelu je takzvaný ekologický režim. Ide v ňom o to, že ak zapnete toto nastavenie, aktivujú sa senzory, ktoré detekujú vašu prítomnosť v izbe. Ako náhle izbu opustíte, tak po istom čase obrazovka zhasne a beží len zvuk. Pri vstupe do miestnosti, sa obrazovka automaticky aktivuje.

Aká je kvalita obrazu ?

Bravia ZX1 má naozaj veľmi kvalitný obraz. Samozrejme kvalita obrazu sa odvíja aj od toho, či máme v TV zapojené HDMI zariadenie, alebo len klasický SCART alebo TV signál. Ale musím povedať, že aj pri pozeraní klasickej TV to je trocha iný zážitok, ako keď program pozeráte na klasickej CRT telke. Samozrejme neodporúčam pozerať príliž blízko, keďže je to predsa len trocha väčšia obrazovka. Nádheru obrazu si samozrejme naplno vychutnáte len s nejakým HDMi zariadením.

Ako to zvučí.

Televízor samozrejme v ničom nezaostáva ani čo sa zvukovej stránky týka. Zvuk je veľmi kvalitný a čistý. Možno by nejaký audiofil našiel dáke chybičky na kráse, avšak ja ako bežný divák som nič neprístojné nezaznamenal. Podanie výšok aj basov , je na celkom rozumnej úrovni, a zvuk znie celkovo čisto.

Čo dodať na záver ?

SONY Bravia ZX1 je naozaj veľmi vydarený model. Mal som síce mierne priestorové problémy z jeho umiestnením, keďže sa jedná o 40 palcového krásavca. Avšak treba povedať, že tá námaha pri jeho inštalácii rozhodne stála za to. A ak nedaj bože, máte nejaký DVD či BluRay prehrávač s HDMI, alebo nebodaj hernú konzolu PS3, tak myslím že tu niet čo riešiť, a takýto televízor je naozaj dobrou investíciou.

Ospravedlňte zníženú kvalitu videa

Technické špecifikácie

Model