Recenzia: Logitech G13 Gamebord užitočný pomocník pre vášnivých hráčov

Pred istým časom som mal možnosť testovať celkom zaujímavé herné príslušenstvo od spoločnosti  Logitech. Jedná sa o zariadenie Logitech G13 Gameboard. A my sa na tento špeciálny Gameboarf pozrieme trocha bližšie.

Dizajn

Hlavnou časťou zariadenia Logitech G13  je  klávesnica obsahujúca 25 plne programovateľných kláves. Nad klávesnicou samotnou sa potom nachádza malý LCD displej zobrazujúci jednak FPS, prípadne počet nábojov vo vašej zbrani,  či dokonca správy z RSS čítačky. Všetko závisí od toho ako si zariadenie  naprogramujete.  Pod displejom sa potom nachádza séria kláves určená na prepínanie herných profilov.  Zariadenie obsahuje aj akýsi miniatúrny joystick, ktorý je tak isto plne programovateľný. Tento joystick sa nachádza na pravej strane zariadenia. Avšak nebojte sa celé zariadenie je konštruované tak aby ho mohol používať pohodlne tak pravák ako aj ľavák, čo je mylím pri tomto type zariadenia veľmi podstatné.

Ako to funguje  a ako sa s tým hrá ?

Logitech G13 Gameborad v praxi funguje veľmi jednoducho. Po zapojení zariadenia k USB, nainštalujete s priloženého CD dodávané ovladače, a softvér na programovanie makier pre jednotlivé klávesy. Softvér následne prescanuje pc , aby rozpoznal nainštalované hry, a ak sa v pc nachádzajú podporované tituly, automaticky im nastaví profil. K nepodporovaným hrám si musíte klávesy nastaviť ručne. Uvediem vám malý príklad. Medzi podporovanými titulmi je napríklad aj Battlefield 3. Po tom čo zariadenie zistí, že máte hru nainštalovanú, priradí ju pod jednu s kláves na prepínanie profilov, samozrejme ak vám tá defaultná nevyhovuje môžete si ju upraviť. Následne po spustení hry môžete hru kompletne ovládať cez  Logitech G13 Gameboard . Opačným prípadom bol Counter Strike: Condition Zero, kde som si musel ovládanie detailne prispôsobiť. Avšak v prípade Battlfield 3 ma príjemne prekvapilo, že na malom informačnom displeji sa zobrazoval ešte aj proces nahrávania mapy s logom hry a názvom mapy, ktorá sa nahráva. Takže ako vidno, základné nastavenie nie je nič zložitého. Pre pokročilejších hráčov je tu samozrejme aj možnosť nahrávať veľmi zložité makrá. Priznám sa toto sa mi nie veľmi darilo. A ako sa s Logitech G13 hrá ? Musím uznať, že tu Logitech odviedol kus dobrej práce. Ani raz som nemal pocit, že by som sa pri hre unavil, či ,že by som dáko zle rozložil klávesy. Ak si totiž dobre premyslíte, kam ktorú funkciu priradíte, verte, že vám G13 veľmi uľahčí hráčsky život.

Záverom

Ak hľadáte dáky doplnok ku klasickému ovládaniu hier pomocou myši a klávesnice, prípadne radi programujete makrá a chcete si zjednodušiť a urýchliť ovládanie a hranie hier, tak potom je Logitech G13 práve pre vás. Jeho veľkým plusom je dokonalé ergonomické tvarovanie, ktoré neunaví ani po niekoľkohodinovom hraní. A tak isto dobre padne do rúk aj pravákovi aj ľavákovi. Takže ak to s hraním myslíte trocha vážnejšie, určite by ste sa mali poobzerať aj po Logitech G13 Gameboard.