Recenzia: HD kamera SONY HDR-XR200V elegán na cesty

Pred časom som obdržal od spoločnosti SONY na testovanie HDD HD kameru HDR-XR200V. Nuž a teraz sa spolu pozrieme, čo táto harddisková HD kamera vlastne ponúka.

Dizajn

Kamera ma pri prvom pohľade prekvapila veľmi elegantným dizajnom akejsi sivej farby. Prepáčte ak som netrafil ale toto mi odjakživa orbilo problémy. NA ľavej strane sa nachádza už tradičný výklopný dotikový LCD displej, cez, ktorý sa pristupuje k väčšine funkcií a nastavení tejto kamery. Na zadnej strane nájdete tlačidlo Record pre nahrávanie a tlačidlo Mode, na prepínanie medzi režimom kamery a fotoaparátu. Na hornej strane sa nachádza ovladač pre zoomovanie a spúšť fotoaparátu. Vpredu nájdete blesk, samozrejme objektív a senzor diaľkového ovládania. Prečo tu spominam objektív? Nuž pri kamere čo mám doma sa kritka objetkívu otvára ručne, a tak som podobnú páčku samozrejme hľadal aj tu. Avšak tu je otváranie riešené automaticky. Objektív sa odkryje hneď ako odklopíte LCD displej. To je celkom šikovné odpadá totiž ďalší manéver.

DSC_0153

DSC_0148

Funkcie

Tváre tváre tváričky

Nie nehrabe mi nebojte sa. Tento model kamery totiž ponúka tak ako predošlí recenzovaný model,indexovanie záberu pomocou tváre. Čo to v praxi znamená ? Funguje to asi tak, že počas natáčania sa v prípade zamerania tváre zobrazí okolo tváre dotyčnej osoby štvorček, následne je tvár vyfotografovaná a priradená k záberu, v ktorom sa tvár vyskitovala. Je to celkom šikovné, takto totiž veľmi rýchlo nájdete narpíklad zábery kde je vaša mama alebo súrodenec..

DSC_0150

GPS GPS Čooo ???

Presne tak som sa tváril keď som dostal kameru do rúk, a podobne reagoval každý kto kameru videl. Teda, že čo do čerta hľadá v kamere GPS. Nuž vysvetlenie je jednoduché ako facka. Kamera totiž vďaka zabudovanému GPS chipu umožňuje aj geolokáciu daných záberov. Teda ak natočím záber povedzme na stanici v Leopoldove, tak GPS automaticky priradí Leopoldovu súradnice, a otaguje ho na mape. A tak pri prezeraní množstva natočených záberov viete, kde presne ste ten, ktorý záber nafilmovali. Čo je celkom užitočné ak napríklad veľa cestujete, a kameru máte stále so sebou.

DSC_0155

Ako to zvučí ?

Zvuk na tejto kamere ma veľmi milo prekvapil. Totiž kamera disponuje hneď dvomi mikrofónmy a to predným a zadným mikrofónom. Teda ak držíte kameru v ruke a komentujete zábery, máte presne tak isto kvalitný zvuk ako keď stojíte pred kamerou. Naviac si môžete vybrať, či natáčate s klasickým dvojkanálovým zvukom, alebo to rovno natočíte vo formáte 5+1.

Objektív a Night Shot

Táto kamera potešila aj kvalitným objektívom Vario-Sonnar od Carl Zeiss s 15 násobným potickým zoomom. Samozrejmosťou pri tejto kamere je funkcia nightshot. Teda natáčanie pri slabej viditeľnosti. Nepliesť si tak ako ja s nulovou viditeľnosťou v tuneli. Tam vám ani svätý nightshot nepomôže. Kamera tak isto umožňuje natáčanie spomalených záberov.

Kam s dátami ?

V kamere je obsiahnutý 60GB Harddisk. Ak by vám však nejakou náhodou nestačila ani takáto kapacita, je tu možnosť kameru rozšíriť o klasickú Memory Stick kartičku. Ale predpokladám, že väčšine bude bohato harddisk postačovať.

Čo dodať na záver ?

Kamera HDR-XR200V je veľmi podarené zariadenie. Trochu by však v SONY mohli popracovať na čitateľnosti displeja pri silnejšom slnku. Ale to je pravdepodobne neduh LCD vo všeobecnosti. HDMI USB a A/V pripojenie je v tomto modeli samozrejmosťou. Tak isto poteší aj kvalitný zvuk, a dostatočná kapacita disku aj pri HD videu vo vysokej kvalite. Prekvapí možnosťami geolokácie za pomoci GPS chipu. Ak ste teda trocha náročnejší fanúšikovia videa avšak netúžite hneď po profesionálnej technike, odporúčam do pozornosti aj tento model kamery.

5 názorov na “Recenzia: HD kamera SONY HDR-XR200V elegán na cesty

1. Chcelo by to este nejaku evidenciu kvality zaberov fotaku a natacania a taktiez nejaku orientacnu cenu, inak gut.

2. Vyborne, mozno to mohlo byt troska dlhsie a … a nejake dalsie vyvhtyvka ta kamerka nema?