Zdieľaj a vyhraj alebo ako (ne)súťažiť na Facebooku

Už dlho som chcel napísať o súťažení na Facebooku. Zvlášť o súťažiach tipu zdieľaj obrázok a vyhraj tú či onú cenu. Nie som síce expert na sociálne médiá, ale z návštev rôznych konferencií a eventov,. a tak isto z običajného pozorovania okolia a diania na Facebooku viem, že takto teda nie . Dlho som váhal či o tom písať skutočne. Ale dnes ma hecla nemenovaná spoločnosť, ktorá vyhlásila súťaž o  iPad 2 tým že budete zdielať daný obrázok. Takéto niečo by som čakal od amatérskeho eshopu, ale nie od nemenovanej spoločnosti ktorá sa IT priamo zaoberá. Samozrejme sa ozvalo nemálo komentárov a upozornení, že je to celé zle a že by mali radšej súťaž stiahnuť.

Spoločnosť stále dokola opakovala svoje, že je všetko v poriadku, a že sa nič nedeje, aj keď skúsený Facebook harcovníci dobre vedia, že žrebovacie súťaže sú zakázané a zdieľacie detto. Dokonca to dotyčná spoločnosť zaklincovala tým, že sa ozvú adminom Facebooku, a počkajú na ich vyjadrenie. Tento argument má však jeden zásadný háčik. Lenže na celom Facebooku nenajdete jediný kontakt na jeho adminov.

Podľa vyjadrenia ľudí v komentároch totiž Facebook nemá zverejnený kontakt na adminov. Zaklincovali to tým, keď si jednu s posledných svojich reakcii aj sami olajkovali. Neviem či už to bol akt zúfalstva alebo čo. Ale jedno je isté takto sa marketing na Facebooku nerobí, to už za tých pár rokov vie aj taký amatér  v oblasti sociálnych médií ako som ja. Preto dúfam, že si ostatný vezmú s toho ponaučenie a ak sa v marketingu na sociálnych sieťach neorientujú nech si na to radšej najmú profesionálov a nerobia si zbytočne hanbu a zlé meno.

1 názor na “Zdieľaj a vyhraj alebo ako (ne)súťažiť na Facebooku

  1. Neviem o akú súťaž išlo. Ale pravidlá súťaží na Facebooku sú jasne definované. Pokiaľ teda nerobili súťaž externe, prostredníctvom aplikácie na FB, tak bola nelegálna.

Nie je možné pridávať komentáre.