Čo sú to PR články? PR (public realtions) články tvoria istý druh reklamy, marektingu, propagujú firmu (možno webstránku) alebo jej produkty. Keďže sú tvorené formou článku (text častokrát až na jednu A4, alebo aj viac), pôsobia na cieľovú skupinu dôveryhodnejšie ako reklamné banery, prípadne iné druhy reklamy. PR články nájdete v tlačovej, ale aj elektronickej forme. Práve elektronická je pre nás ITčkárov zaujímavá.
Okrem propagačných cieľov sú (hlavne v poslednej dobe) vhodným spôsobom obohatené o spätné odkazy. Touto formou získava cieľová webstránka kontextovo relevantný odkaz, ktorý pozitívne pôsobí na optimalizáciu pre vyhľadávače. Dnes sa táto forma získavania spätných odkazov stala doslova trendom.
PR články si môžete dať vypracovať od ľudí z brandže, ale napísať si ich môžete aj sami. Na slovenskom a českom internete vznikla rada PR portálov, kde je možné bezproblémov PR články publikovať. Niektoré PR portály sú zamerané všeobecne na všetky témy, niektoré sa snažia držať určitej tématiky.
v nasledovnom zoznam obsahuje PR portály zamerané na určitú konkrétnu tématiku:
- Autá PR články – auta-clanky.sk
- Bývanie, reality PR články – byvanie-clanky.sk
- Parfémy PR články – parfemy-clanky.sk
- Peniaze, úvery, hypotéky PR články – peniaze-clanky.sk
- Šperky PR články – sperky-clanky.sk
Portály obsahujú rozdelenie na kategórie, je v nich možné jednoducho publikovať vlastné články, ku ktorým je možné priložiť 4 fotografie. Každý z publikovaných článkov môže obsahovať až 3 spätné odkazy.
Reklamné PR články /tiež seo články/ patria k mojej obľúbenej forme marketingu, skvelá reklama. Exot spravil peknú prácu a obohatil slovenský trh o nové weby kde sa môžu publikovať reklamné články s tým, že tieto sú priamo na jednotlivé kategórie.
pekná práca