Inzercia: Z „podcastingu“ sa stáva hudobný priemysel

Z „podcastingu“ sa stáva hudobný priemysel

Spoločnosť Spotify spustila masívne nákupy s cieľom ovládnuť podcasting. Tu je niečo, čo iní nevedia.

Podcasting je zvláštny priemysel. Apple iTunes začal s podporou podcastov už takmer pred 14 rokmi, avšak médium je to stále nové. Nikto nevie, ako zrelý bude podcastingový priemysel, ako bude fungovať reklama, či ako veľké bude publikum.

Malý počet amerických podcastových sietí (vrátane Gimletu) prináša určité príjmy z predplatného a členstva, ale väčšina peňazí pochádza z reklamy – aj preto je podcasting v USA relatívne malý biznis.

V Číne je to iný príbeh. Reklamy podcastov sa zvyčajne zvyšujú prostredníctvom predplatného, ​​členstva a príspevkov. V dôsledku premenlivejšieho a agresívnejšieho predaja – a obrovskej popularity média – má podcasting v Číne hodnotu viac ako 7 miliárd dolárov.

Spoločnosť Spotify sa chystá vstúpiť na potenciálne lukratívnejší čínsky trh. Spoločnosť Tencent Music, ktorá je súčasťou holdingového konglomerátu spoločnosti Tencent Holdings v Číne, je hlavným akcionárom spoločnosti Spotify a môže dopomôcť spoločnosti Spotify dostať sa na čínsky trh. Spoločnosť Spotify mala dizajn na tomto trhu desiatky rokov. Nové akvizície môžu podporiť spustenie čínskeho podcastingu.

Zaujímavé je, že podcasting má obrovský priestor pre nové obchodné modely.

Pred rokom boli hudobné súbory na stiahnutie a streaming považované za podniky vytvárajúce peniaze, zatiaľ čo podcasting bol niečo, čo spoločnosti ako Apple zjednodušili na freebie. Teraz je však možné, že Spotify podcasting speňaží.

Hudba je hudba a je čoraz viac komodifikovaná prostredníctvom streamovania. Ale podcast s hodnotným obchodným obsahom, ktorý by mohol byť účtovaný vedením, by mohol prísť o oveľa viac, ako akýkoľvek album. Zatiaľ čo hudba je prevažne spotrebiteľským produktom, podcasty sú tiež dôležité pre divákov, firmy, ako aj pre vzdelávanie, školenia, marketing a ďalšie.

Spoločnosť Spotify pravdepodobne príjme čínsky model viacerých  druhov príjmov v Číne a na celom svete.

Platené podcastové odbery pochopiteľné prichádzajú. Spoločnosť pod názvom Substack, ktorá vytvára nástroje umožňujúce spisovateľom účtovať poplatky za predplatné svojich informačných bulletinov, sa napríklad dostáva do podcastovej predplatnej rakety.

A dokonca aj v reklamnom priestore má podcast veľa možností rásť. Na americkom trhu k dnešnému dňu predstavovala podcastová reklama krátky zoznam firiem.

Spoločnosť Spotify by mala využiť svoje novo zakúpené priestory, aby priniesla viac menších inzerentov a posunula sa nad súčasný zoznam, pracovných miest a služieb blogového hosťovania. Prémiové podcasty môžu prilákať prémiových inzerentov, ako sú automobilové spoločnosti, drahé náramkové hodinky a špičkový alkohol.

Dôležité je, že podcasting by mohol ťažiť z presnejšieho cielenia, regionalizovaného a personalizovaného zacielenia reklám a ďalších aspektov, ktoré sú bežné v iných médiách, avšak zriedkavé v podcastingu.

Spoločnosť Spotify chce získať kontrolu nad príjmovými tokmi pre streamovanie hudby aj podcastov. Spoločnosť plánuje aktualizovať podmienky poskytovania služieb 1. marca, aby mohla zrušiť účty používateľov, ktorí využívajú blokátory adries. (Bezplatná verzia programu Spotify je podporovaná reklamou.) Mnohých užívateľov to možno odradí od využívania Spotify a peniaze minú radšej v zodiac casine či skúsia šťastie na hracích automatoch.

Spoločnosť Spotify tiež pravdepodobne presmeruje poslucháčov podcastov tak, že ich spojí s novými podcastmi, ako to robí aj s hudbou. (Spoločnosť tvrdí, že používa približne 16 000 „signálov“ na personalizáciu odporúčaní hudby). Môže sa stať, že model Facebooku bude využívať výkonné algoritmy na zvyšovanie času stráveného na platforme a prispôsobovanie reklamných správ.

Pridaj komentár

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.