Exkluzívny rozhovor so Šimonom Šickom jedným z hlavných spíkrov konferencie InternetRulezz 2013 a CEO Pixel Federation

SickoVeľa z vás o mne vie, že som nadšencom sociálnych sietí. Preto si nenechám újsť ani najbližšiu konferenciu venovanú Facebooku, InternetRulezz 2013 – All about Facebook. Medzi spíkrami vystúpia mnohí domáci aj zahraniční špecialisti na komunikáciu na Facebooku. Rozhodol som sa spraviť rozhovor s jedným z nich, so Šimonom Šickom z Pixel Federation.

Šimon Šicko má 38 rokov. V roku 2007 založil s ďalšími tromi ľuďmi (Filip Fischer, Marian Fridrich, Lucia Šicková) firmu Pixel Federation, ktorá je dnes nezávislým developerom a publisherom social facebook/browser games. Šimon je v súčasnosti výkonným riaditeľom Pixel Federation. V súkromí je milovníkom umenia, športuje, hrá futbal a basketbal a najmä sa venuje svojim dvom synom.

Kedy si dostal nápad založiť spoločnosť Pixel Federation. Kedy si si vlastne povedal, že poďme na to ideme tvoriť hry?

Tvoriť hry som chcel už od malička (v roku 1982 – som mal prvý počítač) ale na Slovensku táto možnosť dlho nebola  (ani pracovná a ani študijná). Po vyštudovaní architektúry som sa teda venoval chvíľu architektúre a dizajnu. Ako herný developer som začal pôsobiť v roku 2002 najskôr ako dizajnér na slovenskom projekte Elveon, neskôr ako lead koncept dizajnér. Mám rád, keď môžem veci ovplyvňovať a súčasne niesť za ne zodpovednosť, tak som založil po odchode z Elveon vlastnú spoločnosť spolu s ďalšími tromi ľuďmi z herného priemyslu.

Ako ste prišli v Pixel Federation na nápad s hrou Trainstation? Máš nejaký špeciálny vzťah k vlakom? Prípadne niekto z Vášho teamu?

Vzťah k reálnym vlakom som mal asi ako každý chlapec od malička, fascinovali ma parné rušne. V detstve moja najobľúbenejšia hra bola spojená s touto tematikou (Railroad tycoon – na Amige). A nakoľko na sociálnych sieťach vtedy bola iba jediná vlaková hra, rozhodli sme sa, že skúsime náš koncept. Pracovalo na ňom viacero ľudí a každý prispel niečím zásadným.

Trainstation je bez debaty jedným z vašich najúspešnejších titulov. Kedy vlastne začal vývoj tejto hry, a kedy bola Trainstation uvedená na Facebook?

Trainstation sme vyvíjali od januára 2010. Jej vydanie bolo v októbri 2010. Marketing sme spustili v novembri 2010.  Keďže sociálne hry na FB sú viac servis ako produkt, tak môžem povedať, že Trainstation vyvíjame prakticky doteraz  (každý deň pridávame do hry nový obsah a mechaniky).

Veľmi kvalitnými hrami sú tak isto vaše ďalšie tituly ako Emporea, či Diggys adventure. Čo bolo hlavnou inšpiráciou pri tvorbe týchto dvoch hier?

Emporea je našou prvou hrou. Pracujeme na nej už od roku 2008. Keďže sme robili v tom čase hry aj na Nintendo DSi a iOS tak jej vývoj bol spomalený. S námetom prišiel náš programátor Martin Svetlík, ten momentálne pracuje na Emporei ako hlavný producent. Na Diggy’s adventure sme začali pracovať v apríli 2011 – hra sa dostala von v máji 2012.

Emporea je vojenská strategická hra, ktorej základy a inšpiráciu sme našli v browser hrách ako Travian, Ogame, Overland. Diggy’s adventure je zase hra ktorá sa inšpirovala hrami ako  Boulder Dash (8 bit) a mnohými ďalšími hrami zo 16 bitov.

Koľko má vlastne  Pixel Federation zamestnancov, a koľko z nich sa podieľa priamo na vývoji  týchto hier?

Momentálne sme najväčšie herné štúdio na Slovensku a pravdepodobne aj v ČR.

Aké sú plány Pixel Federation do budúcnosti? Pripravujete nejaké nové hry? Prípadne plánujete pokračovanie už zabehnutých titulov?

Keďže pôsobíme vo veľmi dynamickom hernom odvetví, naša vízia a plány sa stále vyvíjajú.  Budúci rok plánujeme mať všetky naše tituly na mobiloch, čiže smerujeme do social mobile gamingu. V pláne máme aj akvizície iných teamov a hier. Spomeniem veľmi dobrú hru Big shop keeper od štúdia Sister Comet, kde sme publisherom. Zároveň plánujeme výrazne potiahnuť našu dopravnú sekciu (zatiaľ Trainstation). Mame hotový prototyp k lodiam. A radi by sme vydali aj hru o Hoteloch a to všetko seamless Browser/Mobil.

Na záver by som sa ťa rád spýtal, keďže som sa dočítal že si sám hráč, či máš popri vývoji hier ešte čas nejakú hru si aj zahrať. A ak hej aká je tvoja najobľúbenešia?

Momentálne svoj čas delím medzi prácu a rodinu.  Hrám sa už iba naše hry, a to najmä z profesionálneho dôvodu. Až raz budem mať čas, napríklad na dôchodku, plánujem sa vrátiť k  Fallout 2 a NHL 2004 – tie sú mojimi najobľúbenejšími hrami.

No a na samotný záver máš nejaký odkaz prípadne posolstvo pre mojich čitateľov?

Prajem všetkým nech sa im darí v tom, čo robia. Nech si všetci plníme sny a sme zdraví.

Tí z vás, ktorí chcú vidieť Šimona Šicka, máte možnosť už 3. decembra v Austria Trend Hotel v Bratislave na marketingovej konferencii InternetRulezz 2013 –  All about Facebook.

1 komentár pri “Exkluzívny rozhovor so Šimonom Šickom jedným z hlavných spíkrov konferencie InternetRulezz 2013 a CEO Pixel Federation

  1. Spätné upozornenie: Konferencia InternetRulezz 2013 All about Facebook štartuje už zajtra | Blog Branislava RácaBlog Branislava Ráca

Komentáre sú uzavreté.